.: Utmaning :.

  

Efter mitt tidigare allvarliga inlägg och p g a hur jag mår så är det svårt att få till nått lättsamt och roligt. Ibland tar sorgen överhanden och man har svårt för det glättiga, men man måste ju LEVA också, även om sorg ingår i livet, och för att leva måste man skratta. Jag vet inte om jag får er att skratta men jag gör i alla fall ett försök med en mjukstart efter mina tidigare nedstämda blogginlägg.

  

Jag har blivit utmanad av Emelie. (ja, jag vet, det är evigheter sen... men nu kommer äntligen svaren)


Vad gjorde du för tio år sedan?
Då hade jag precis gått min första termin på KomVux, ett av de bästa besluten jag har tagit i mitt liv. Inte för att jag har kommit sååå himla mycket längre på karriärsstegen, men för att jag upptäckte då hur grymt roligt det faktiskt är att plugga.


Vad gjorde du för ett år sedan?
Hade då jobbat på min nya tjänst i 3 månader efter min sista förädraledighet. Kul och stimulerande med "nytt jobb", dvs ny tjänst fast på samma arbetsplats som tidigare.


Fem snask jag gillar:
Choklad i de flesta former, utom vit choklad - blä!

Cashewnötter

Brunbergs Lakrits

Chips (vill egentligen inte säga det - för fy va onyttigt - som tur är så äter vi/jag det faktiskt väldigt sällan - men stoppar jag en i munnen så kan jag inte låta bli att rensa hela skålen)

Hmm... vad mer?

Får man säga bakverk? - Isåfall, Rosendahls morotskaka


Fem sånger som du kan hela texten till:
Jahapp, har man inget riktigt musikintresse men däremot fyra barn så får det bli barnsånger.


Bä bä vita lamm

Krokodilen i bilen

Vipp på rumpan-affärn

Imse vimse spindel

I ett hus vid skogens slut (den här kan inte J - han sjunger "i ett hus vid skogens bryn" - har ni hört så knäppt? Men för en gång skull hade jag rätt efter den diskussionen... haha)


Vad skulle du göra om du var miljonär?
Vet inte... leva lite lyxigare, kanske. Se till att få mer tid för sånt av värde, dvs tid med barnen (men jag skulle nog inte sluta jobba helt - huva- nej, jag är ingen hemmafru-typ), plugga för mitt eget nöjes skull och så ta hjälp till sånt som jag avskyr att göra, typ matlagning, städning och trädgårdsarbete.


Fem saker som du gillar att göra:
Läsa

Skriva

Räkna

(shit, låter som värsta plugghästen... men nu kommer egentligen de bästa sakerna)

Kramas

Sova


Fem saker som du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Det här va svårt. Hur många gånger har man inte dömt ut det nya modet, för att något år senare stå där i just det plagg man tidigare sagt "det där kommer jag aaaldrig sätta på mig" om. Men jag gör ett försök:


Nätstrumpbyxor - såna där som får benen att se ut som kassler.

Kort-kort kjol

Gummikläder

Kläder med politiska symboler

Dessa stövlar som jag såg på tradera (klicka på bilden):

fast egentligen är det ett par andra "s.k sexiga stövlar" som jag sett på tradera, men eftersom jag inte hittar dem nu när jag letar får ni hålla tillgodo med de ovan. Jag lovar att om jag hittar de andra så ska jag visa dem senare...


Fyra favoritsaker:

Varför bara fyra plötsligt? Vad är det för en ologisk människa som gjort den här utmaningen egentligen??? Jaja jag gillar ju inte materiella ting så det passar mig bra - så tack du ologiska person, fast kunde du inte ha dragit ner det till typ 2, för fler kommer jag inte på?


Datorn

Riskokaren (ja, jag vet - sjukt, för jag gillar ju inte matlagning - eller kanske just därför...)


Fem personer som jag gärna vill se göra den här utmaningen... om de själva vill:

-Ja, jag har ju inte så många bloggläsare om jag ska tro statistiken. En handfull eller möjligtvis några fler... (toppnoteringen är 14 st en dag - tjohoo) så nu får jag ta de säkra korten. Camilla, Malin, Pyret, Eva och ... gah, kommer ju inte på nån mer. Några av er som läser vet jag redan har gjort den, så vem tar jag då? Jo, jag chansar på att Susi ser detta. Så dessa personer vill jag gärna se göra den här utmaningen.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja, men det klart jag antar utmaningen:-)

God Jul vännen!
Kramar Camilla

2007-12-21 @ 08:53:31
Postat av: Susi

Jösses, och jag som inte ens bloggar - hur gör man:-).
Jag har ju inget annat för mig så här dagarna innan jul;-), så här kommer den:
Vad gjorde du för tio år sedan?
Jobbade med evenemang på Coca-Cola och levde livet!
Vad gjorde du för ett år sedan?
Jobbade, jobbade, jobbade - usch, inte mycket privatliv förra året!
Fem snask jag gillar:
Nougat, Marabou schweizernöt, mjölkchoklad, "röd/svarta djävlar" (plockgodis, du vet), Dajm
Fem sånger som du kan hela texten till:
Jag är som Amanda, kan en del udda sånger (förutom barnsångerna, förstås!)
Tie a yellow ribbon 'round the old oak tree,
Hair,
Aquarius,
Paradise by the dashboard light (Meat Loaf, kan inte "speakerrösten" dock)
sista är svår, vad ska jag ta? Jag såg mamma kyssa tomten
Vad skulle du göra om du var miljonär?
Skaffa hemhjälp och köpa sommarhus i Kungshamn
Fem saker som du gillar att göra:
Umgås med vänner, leka med barnen, röra på mig, allt med min shop, resa
Fem saker som du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
vida capribyxor (benen ser ut som storkben), safarimönstrade plagg, knytblus, barmagade linnen, byxor utan bakfickor (arslet ser ut som en lagårdsdörr)
Fyra favoritsaker:
Espressokokaren, datorn, golvvärmen, soffan och mitt gamla slagbord (till Ds förtvivlan!)
Fem personer som jag gärna vill se göra den här utmaningen... om de själva vill:
Lotta, Simone, Ulrika, mamma och Anne-Lie

2007-12-21 @ 10:43:53
URL: http://e-beautyshop.com
Postat av: Camilla

Paradise by the dashboard light??!!! Oh, min favvo också-tyvärr kan jag inte hela texten men partya till den kan jag:-)

2007-12-23 @ 00:56:11
Postat av: Malin

Vipp på rumpan affärn?! Barnsång??? Ha ha! Du glömde en av de 4 favoritsakerna: Den lila kompisen som kom fram på bordet på tjejmiddan...
Jag ska oxå fixa utmaningen, ska bara jula några dagar först, håll ut! Tusen julekramar sålänge!

2007-12-23 @ 19:31:45
URL: http://www.malinschultz.se
Postat av: Pyret

Jag antar utmaningen!

2007-12-25 @ 17:20:57
URL: http://litenpyret.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0