.: Höstdepp :.

Jag har inte uppdaterat här på väääldigt länge men efter att ha fått flera påpekande om denna ouppdaterade sida så känner jag att jag kanske borde skriva något iallafall...

Kanske beror min motvilja till att skriva på att jag just nu inte är helt på topp... och det är svårt att sätta ord på känslor som inte enbart är positiva. Men jag gör ett försök.

 Ja, hur mår jag egentligen för tillfället? 

För det första så väger jag alldeles för mycket, har gått upp massor på bara några månader och det känns ju inte roligt... ändå har jag svårt att ta tag i eländet. Hur många gånger har jag inte tänkt att "imorgon är det dax för mitt nya liv". Har börjat träna så smått, som jag ju inte har gjort på väldigt länge... det är typ en så där 4 år sen jag tränade kontinuerligt. Och det är ju bra. Men Afro Power Dance en gång i veckan räcker liksom inte... man måste se över sina matvanor också om vikten ska vända neråt... så där är jag nu. VILL men har ändå inte tillräckligt med VILJA, tid eller ork.

Sen är det det här med relationen. Ja, relationen med den som jag lever med. Har knakat i fogarna ganska länge och det känns inte som om det blir något bättre. Vi har försökt med familjerådgivning 2 tillfällen i våras. Verkar inte ha hjälpt och kommer inte gå dit nån mer gång som det ser ut nu. Det är inte lätt och det är mkt "sårad stolhet" hos oss båda. Nu är frågan. VILL vi och KAN vi verkligen reparera det här?

Så mitt svar på min fråga om hur jag mår kan sammanfattas med att jag just nu har lite av en kris... eller så kanske det bara är lite höstdepp. Vad vet jag? Men jag vet iallafall att jag skulle behöva balans i tillvaron. Dessa humörsvängningar tär på kroppen och i knoppen. 

Mitt ständiga mantra när jag känner mig låg är - BALANS. Balans i tillvaron - hur skapar man det??? 

/Busmamman med för många kilon och lite för mycket obalans i sinnet.

Kommentarer
Postat av: Helene

Trevligt med en uppdatering men trist att höra att saker inte är helt som dom ska.

Kram

2007-11-07 @ 21:20:21
Postat av: Malin

Jag förstår dig och tänker på dig. Finns om du vill ta en fika nån da, nej kaffebrö... Jag menar en långpromenad förresten med vatten efteråt :) Hör av dig om du har tid och ork. Kraaam!

2007-11-15 @ 21:55:09
URL: http://www.malinschultz.se
Postat av: Camilla N

Usch vännen va trist att läsa att det inte är bra....
Har inte så mkt pepp att skriva dessvärre mer än att jag tänker på dig och hoppas du hittar balansen snart.
Vad gäller vikten ja....Ja vad ska jag säga mer än att sluta röka var både det bästa och sämsta jag gjort! Går på vv igen och tänker verkligen på vad jag stoppar i mig men ICKE att det vill ge sig. Får kämpa för varenda hekto!!! Fy så trist. Får väl acceptera att vara ett fläskberg då för röka vil jag ju inte börja med igen....
STORA kramen!!!! C:-))

2007-11-16 @ 13:22:07
URL: http://blogg.aftonbladet.se/538

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0