.: Magsjuka, kräksjuka eller... vad? :.

Nu har de här magbacillerna gått runt i familjen. Även busmamman blev drabbad. Men kan man ha vinterkräksjukan UTAN att kräkas???

Ja, tjejerna har fått nåt som liknar kräksjuka, men de har bara kräkts varsin gång med 2 dygns mellanrum. Låter inte riktigt som vinterkräksjukan om jag får ställa en amatör-diagnos. Sen kommer vi till mig. Jag mådde illa så att jag trodde att jag skulle spy. Så där illa så man nästan tror att man ska dö. Med yrsel, darrningar och magknip. Men inget kräks.

Inte för att jag är någon kräk-människa. Jag kan nog räkna på en hands fingrar hur många gånger jag har spytt under min livstid. Jag fullkomligt AVSKYR att kräkas. Så pass att jag hellre håller igen då jag mår illa.

Om det inte vore för ett specifikt partaj-tillfälle med ett visst ångest-skimmer över sig  så skulle jag även kunna skryta med att jag aldrig har kräkts p g a fylla eller bakfylla. Men tyvärr sätter det här tillfället-jag-helst-vill-glömma käppar i hjulet för mitt skrytande... Om jag nu måste nämna det så kan jag ju lika gärna erkänna att det finns vissa minnesbilder med tequila inblandad där på slutet av den gudsförgätna kvällen... men då hade ändå kvällen börjat med en helt makalöst trevlig tjejmiddag och ett och annat glas vin, några drinkar och nån grön sliskig likör. Hmm, ja den där grönsliskiga likören fick ju se dagens ljus även dagen EFTER tjejmiddagen. Alltså sprack min nollvision ang bakfyllespyor.

Men TACK P för att du såg till att jag kom hem ordentligt! Utan dig vet man aldrig var det hade slutat...

Så här nariga händer får man efter sjuhundrafemtielva handtvättar:

Det är ju liksom inte ens lönt att smörja in sig efter varje gång, det är bara bortkastad tid och kräm. För efter en minut är dags igen för en omgång med snälla-bort-med-äckliga-baciller-handtvätt. 

Så summasummarum, jag har mått pyton den senaste dygnet, och även om jag har svårt att erkänna det så verkar det gå fortare att bli frisk om det "onda" får komma ut direkt. Tjejerna var uppe och studsade ganska snart efter deras enda uppkast. Men det övertygar ändå inte mig... jag kommer fortsätta hålla emot även fast sambon hävdar att det är "befriande" att kräkas.  

Kommentarer
Postat av: Camilla N

Kanske en liten släng av magkatarr du drabbads av??...eller stressmage...
Lätt illamående hela tiden utan att kräkas?
Usch usch, hoppas ni kryar på er snart!
Stor Kram C

2007-11-27 @ 09:57:07
Postat av: Helene

Det ÄR befriande att kräkas!
Hoppas du mår bättre nu...

Kram

2007-11-27 @ 21:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0