.: Hormoner :.

Jag har märkt att ju äldre jag blir desto mer lär jag känna min kropp och mina hormonsvängningar. Det här med min menscykel till exempel. Det är som att jag nu har kommit på kroppens signaler för var i mencykeln jag ligger, på ett helt annat sätt än förr. Kanske pga att jag har blivit äldre och mer erfaren (hur gärna jag än vill förneka det). Eller så är det bara så enkelt som att åldern har fått min kropp att ge tydligare signaler. Ja, i vilket fall, det lär jag väl aldrig få veta. Men jag vet iallafall varför jag ibland har humörsvängningar och vad mitt beteende ofta är ett resultat av nu för tiden. Mer eller mindre... men  vissa dar dock mindre än andra...

Som idag. Jag har varit på ett strålande humör. Mycket mer flörtig än annars. Kunde inte låta bli att söka ögonkontakt och le till var och varannan människa jag mötte. På stan, i tunnelbanan och på kursen som jag har deltagit. Snacka om kärlekstörstande! Dessutom har plötsligt tankar kring graviditet och bebislängtan dykt upp. Men va 17 är detta? Jag ska inte ha fler barn. Det är finito nu! Jag har 4 stycken och det räcker gott och väl. Herregud människa, får du aldrig nog? - Men visst är det härligt med den där gravidmagen och tänk va mysigt med en alldeles egen liten nyfödig. Tänker den där knäppa hormonstinna hjärnan. Hmm... vadan detta?

Ni som har praktiserat Billingsmetoden, s.k naturlig födelsekontroll, vet vad som händer med slidans sekret då det är en viss tidpunkt i månaden. Japp, klart och genomskinligt, typ äggvita. Så, vid mitt toalettbesök vid dagens slut gick det plötsligt upp ett ljus för mig. Eller jag kanske ska säga att hissen gick ända upp. Eller att kronan trillade ner. Pling! - Aha, ägglossning! Jamen, då fattar jag. Hur kunde jag vara så dum? Mitt skumma beteende och mina konstiga tankar. Då är det ju helt solklart. Ja, jag fattar ju iallafall. Men frågan är vad alla mina stackars utvalda flört-objekt tänker. Men, so what? Förhoppningsvis har jag förgyllt deras dag idag.

Så nu vet ni det! Kanske är det för mycket och oönskad information för vissa... men, men. Det bjuder jag på! :)

 

Kommentarer
Postat av: Pyret

De du "flörtade" med blev nog bara glada! Det skulle jag bli om någon tittade uppskattande på mig :D

2008-04-17 @ 17:06:55
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: Helene

Haha, jag har det precis likadant...och jag blir aldrig så --- som just när jag har ägglossning, fastän mina sexuella aktiviteter såklart tyvärr aldrig resulterar i några små...eller tyvärr, det kanske jag ska vara glad för förresten...*ler*
Också för mycket info såklart men äh, det får vara ändå, dina läsare får väl blunda nu...=)

2008-04-17 @ 17:46:39
Postat av: Busmamman

Helene: Jadu, hehe, på den punkten är vi också lika, men jag tänkte dock bespara mina läsare den infon. Man vet ju liksom aldrig vem som får för sig att kika in här... kanske en gammal moster eller nån annan släktning får för sig att surfa runt och då lär de väl få hicka om de läser om mina lustar. :D

2008-04-18 @ 18:26:00
URL: http://busmammans.blogg.se/
Postat av: Malin - lilla Bus.

Ha ha ha, så du hade ett knäckt ägg i trosorna, kladdmaja?! Hoppas karln va hemma när du kom hem så du fick stilla ditt sug..
Håller med om att man känner mer av allt i kroppen ju äldre man blir...ibland måste man laga omelett..

Men lova mig - inga fler bebisar! Spara lite kraft till barnbarnen istället.. Kram

2008-04-21 @ 19:56:20
URL: http://www.malinschultz.se
Postat av: Helene

Du, var inne på din väns blogg och jag anmäler mig gärna som medföljande vän om du ska gå och om jag nu kan då, det vet jag ju inte förståss...
Tokintresserad av det mesta som avhandlades på den sidan...*s*

2008-04-22 @ 19:39:38
Postat av: Malin - lilla Bus.

Flickor, det kommer fler meditations-datum, måste bara kolla så jag är barnfri och det är inte lätt då det bor 4 små här med olika tider... Återkommer och ni är då båda varmt välkomna! Helene, Va kul att du gillade min sida!
Kramiz

2008-04-23 @ 17:03:42
URL: http://www.malinschultz.se
Postat av: Helene

Vad roligt att tjejerna gillar det...*ler*
Vi får väl hitta någon schysst tecknare som kan rita lite bilder till den, har ju tänkt tanken.

Och, kul att det kan bli av med meditationen!

Kram

2008-04-25 @ 07:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0