.: Okej, om ni tjatar så… :.

Här kommer en turbo-bloggning med ett livstecken i.


Jag har nu jobbat en vecka på mitt nya jobb. (Jisses, va fort det gått) Det har gått alldeles utmärkt, förutom att jag har somnat som en klubbad säl med barnen varje kväll. Men å andra sidan är kraven på mig inte så där jättehöga nu i början. Dessutom har många semester fortfarande vilket ger mig färre namn att lära in på kort tid och det underlättar. Jag tror att jag åtminstone har lärt mig namnen på de viktigaste arbetskamraterna vid det här laget.


2 dagar hade jag min företrädare på plats och blev fullmatad med allt som har med mina kommande arbetsuppgifter att göra plus lite till. Igår fick jag en liten andningspaus och tog det lite softare, men försökte då repetera allt om det som jag fick inmatat dagarna innan.


Det är lite knepigt det här när man får en massa ny information på ett nytt jobb. Jag gör nämligen så att jag hanterar ALL info som viktig info och sorterar in den i hjärnans VIKTIGA-INFO-MAPPEN, eftersom jag inte riktigt själv kan avgöra om "just den här detaljen" verkligen är av vikt inför framtida arbetsuppgifter eller inte. M a o så kan lite allt möjligt hamna i detta fack, allt från vilka begrepp som används i systemen, till vilka medarbetare som är bundis med varandra eller har det lite svårt med personkemin sinsemellan. Det är alltså en hel del detaljer att hantera i mitt hjärnkontor just nu...


Sen måste jag bara få berätta att jag fick en så smickrande komplimang här i veckan. Min företrädare har haft kontakt med en av mina kursledare här på landstinget från då jag förvaltade ekonomisystemet på Sös. Denna kursledare är en ganska tystlåten och timid man, men väldigt kunnig och jag har verkligen lärt mig mycket genom honom. Men nu hade han tydligen varit på henne med lite pikar för att hon sagt upp sig så att jag hade sökt och fått hennes tjänst. Detta ovanliga utfall från honom berodde på att han hade velat ha mig i sin enhet i framtiden eftersom jag "var den bästa systemförvaltaren inom SLL just nu...".

Tänk att några få ord kan värma så! Det känns nästan som en liten kärleksförklaring för att komma från honom. ;)


Idag är det dags för en ny mangling, men den här gången är det inte fråga om att bli matat med nytt-jobb-info. Nä minsann, det här blir en helt annan prövning. Och den prövningen kan nog få den bästa ur balans för klockan 12 invaderar ett helt gäng 4-åringar oss. (giv mig styrka)  Det är kalasdax för min mellandotter T har fyllt fyra år alldeles nyligen - Hipp hipp hurra för min stora lilla tjej!


Kommentarer
Postat av: Helene

Förstår att du är trött, det ÄR jobbigt att börja på nytt jobb.

Som om det inte är nog med all info så måste man ju vara trevlig och visa sig från sin bästa sida Hela dagarna...s

Men det är ju säkert inga problem för dig :)



Kram

2008-08-16 @ 20:26:34
Postat av: Pyret

Jag hejjar på dig! Låter som det blir kanon för dig :D

2008-08-17 @ 17:42:56
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: Camilla N

Kommer du på festen på borgen på lördag????

En stilla undran



Kram

2008-08-19 @ 20:49:06
URL: http://rokfrirokare.dinstudio.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0