.: Barn å sånt :.

Följande är en vanligt förekommande typ av konversation i det busmammska hemmet:

Jag kommer in i vardagsrummet och hittar, förutom småtjejernas koj-lek, alla böcker och vidoeband utspridda på golvet.


Jag frågar tjejerna: Vad gör ni?


3-åringen svarar: -Bygger koja.


-Men, behöver ni alla böcker och videoband till det? (frågar jag)


-Nej, men det var S, svarar 3-åringen.


Jag till min 2-åring: -S, kan du städa efter dig?


2-åringen : -Nää!


-Varför kan du inte städa efter dig? (frågar jag verkligen det?)


2-åringen: -Därför!


Jaha, ja. Ibland undrar jag vad jag får mina brilljanta frågor ifrån... och om jag verkligen tror att jag ska få ett vettigt svar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0