.: Begravningen :.

Kära Marianne!


Idag har jag tagit farväl av dig i kyrkan. Det är tungt och det är svårt att tänka sig att det verkligen var du som ligger där i kistan. För mig är du fortfarande så levande. Din positiva och glada utstrålning genomsyrar fortfarande mina minnen av dig. Och det gläder mig.


Du har berört väldigt många människor. Det syntes på antalet gäster i kyrkan och alla hälsningar via telegram och bidrag till cancerfonden. Jag vet att var och en har sin relation till dig och en alldeles egen bild av dig. Min bild av dig är att du var en varm och kärleksfull mor och en väldigt omtänksam medmänniska. Och jag tror att alla håller med mig .


Jag är glad att jag fick vara med i kyrkan och ta farväl av dig. Det känns skönt att ha fått träffa din familj och dina barn. Jag ser Dig i dina barn och jag vet att du kommer att leva vidare i dem. Det gläder mig mitt i sorgen. Jag hoppas att jag får fortsätta ta del av vad som händer din familj och dina barn. Men om inte, så hoppas jag av hela mitt hjärta att det kommer att gå bra för dem och att de kommer att bli lyckliga.


Farväl Marianne, du lämnar bara ljusa minnen kvar...


Kommentarer
Postat av: Pyret

*kramar om*

2008-02-09 @ 13:01:47
URL: http://litenpyret.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0