.: Resultat av frisörbesöket :.

Tips till mina läsare. Ta inte med er en 3-åring till frisersalongen. Och låt inte, för allt i världen, 3-åringen tillbringa flera timmar i den snälla frisörens sällskap. Den snälla frisören som så gärna visar alla sina knep och kunskaper. Det lilla livet kan få idéer!!!

Jag borde ha anat oråd redan från början, då jag har fått agera kund hos den lilla frisören var och varannan dag sedan vår lilla utflykt. Många härliga stunder med kammande och borstande har det varit... mmm... och fina håruppsättningar har det blivit...

... men trots alla varningssignaler så kunde jag ju inte tro att hon skulle få för sig att agera frisör på sig själv.

image105

Min reaktion när jag såg lockarna ligga utspridda över vardagsrumsgolvet, var att ropa i högan sky... och när jag först inte kunde hitta den lilla damen trodde jag att hon skämdes och hade gömt sig eller nåt...


... men icke-sa-nicke, nix-pix, vad finns det att skämmas för, tänkte lilla T. För återfann henne, det gjorde jag, men det bästa var nog ändå synen då jag hittade den egensinniga lilla damen...


För där stod hon framför spegeln och beundrade sitt verk, så oerhört nöjd med sig själv. :-D


Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

hahhaha :D min lillasyster har klippt lugg och fint blev det inte xD

2008-02-11 @ 06:49:16
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: celine

hej
Den som blir kommentar nr 1000 vinner en fin väska som kostar 490;-kr
Du kan väl chansa!!!

2008-02-11 @ 06:57:56
URL: http://crazyfashion.blogg.se
Postat av: Pyret

Åh nej! Går det att göra något åt?

Saga klippte MIG när hon var liten. Jag låg och sov. Hittade långa hår och trodde hon klippt sig själv men hon vägrade svara. Till slut frågade jag om hon klippt mig... Då nickade hon glatt... Vi har ju samma röda hår så det var itne lätt att se skillnaden.

2008-02-11 @ 08:33:14
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: Malin - lilla Bus.

Ha ha, vilken sötnöt!
Oj vad du hunnit blogga nu då! Kul!
Vi måste boka in en dag nu! Kom med förslag,v8 el 10,11,12, jag kan oftast. Måste lyssna med C när hon kommer hem oxå.
Stora kramen

2008-02-11 @ 14:59:56
URL: http://www.malinschultz.se
Postat av: Maria

Men oj då! Vilka idéer de kan få hihi!
Tack för kommentarerna i min blogg... roligt det där med din dröm om mig... hihi.. inget stämmer.
Siffror på antal besökare har jag hämtat från susnet.se

Kram och hoppas vi kan ses snart vid tillfälle!

Maria

2008-02-12 @ 09:21:29
Postat av: celine

hej
tack för kommentaren
svar:ja, den är grön men en fin grön i alla fall.
ha det bra ;) kram kram

2008-02-13 @ 06:44:04
URL: http://crazyfashion.blogg.se
Postat av: Minna

Ja,hon jobbade ju ett tag som praktikant innan hon tog sitt gesällprov och stolt konstaterade att hon klarat det, haha! No big deal tycker jag och inte mycket att fasa över :D Hon kanske var trött på långt hår och tyckte att långt hår på flickor är överreklamerat. Hon kanske alltså är lika intresserad av genus som sin faster...hihi! En skön typ är hon då sannerligen!
Kramar

2008-02-15 @ 15:30:46
Postat av: Lenita

Snyggt!!
Jag klippte mig också ca 5 år, tre cm över hela huvet. Skulle se ut som pappa var förklaringen, dagen innan dagisfotograferingen.

P.S
Riktigt fint skrivet om Marianne

Kram Lenita o Rocco

2008-02-15 @ 15:34:26
Postat av: Vera

Ser ut som hon kollat in Wellakatalogerna innan hon gjorde klippet ;)
kram!

2008-02-17 @ 20:12:54
URL: http://mat.bloggagratis.se
Postat av: jess

Hihi - minns när = 5 år klippte A 3 år efter Toms dop när alla sagt hur långt och fint hår Astrid hade - jag blev...ARG! Men det växte ju ut igen *S*

2008-02-18 @ 09:57:25
Postat av: Eva

Underbart!
Det är ju sånt som bara T skulle kunna ta sig för! Är det kanske därför som J är helrakad, för att minimera risken att bli ofrivilligt klippt?

2008-02-18 @ 12:33:12
Postat av: Camilla

HUr går det med daten som vi ska ha med Malin? Kommer ni fram till nått datum?!
Kram kram

2008-02-18 @ 13:56:58
Postat av: Nini

Finns det något barn som inte gjort sådär *S*
Tack ska DU ha för rolig läsning!
Imorgon kommer besked om tävlingen hos mig ;-)

2008-02-18 @ 19:14:49
URL: http://nini.bloggagratis.se/
Postat av: Nell och gänget

Men ajaj, har du också fått uppleva detta nu...
Jag klippte min far för ett par veckor sedan och glömde saxen kvar, varpå Aliette efter ett tag kommer in till oss i köket med handen för pannan och frågar om hon är fin. Jag såg stråna spreta åt alla håll och kanter, hon hade klipp delar av luggen ända in på skinnet. Nä, det är jättefult var min kommentar för att förhoppningsvis få slut på fasoer att klippa barbiedockor och sig själv med sax. Aliette skämdes och gömde sig under min säng och jag hoppas detta tog skruv :-)
Första gången hon klipptes var av Robert när hon var ca 2 år och det låg blonda lockar över hela vardagsrumsgolvet när vi vaknade.
Tur att det är hår och inget annat, det växer ju så småningom ut :-) Saxen är numera bannlyst utan att vi skall behöva plocka bort den.

*Kram* gumman

2008-02-24 @ 09:19:00
Postat av: sissi

haha! så klassiskt! Underbart det är bara klippa page på henne det växer snart ut. Kram!

2008-02-25 @ 18:37:08
URL: http://gusan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0