.: S E M E S T E R :.

I fredags var det sista dan på gamla jobbet. Det var inte så mycket folk på plats, de flesta hade semester redan, så något riktigt adjö till jobb och kollegor blev det inte. Men jag fick iallafall EN KRAM! Av min allra bästa arbetskompis. Puss på dig, Lenita!


Det var med blandade känslor jag lämnade min arbetsplats. Både med vemod och lättnad. Hur mycket jag än har velat göra något nytt och varit less på mitt jobb emellanåt, så känner jag ändå en stark lojalitet och samhörighet med Sös och mina arbetskamrater. Jag har varit med och startat viktiga projekt som inte helt är avslutade och på nåt sätt känns det som om jag lämnar dem innan de är helt i hamn... Ändå vet jag ju att de klarar sig utan mig. Så är det bara. Sen är det ju det där med lönen (jag=underbetald) och då handlar det om att jag först å främst måste tänka på mig själv. Jag vet att även om jag hade ställt högre lönekrav så hade jag ändå aldrig fått det jag kommer få nu. Så är det bara. Och det här ger mig både nya kunskaper och bättre lön och det säger man bara inte nej till.

Jag har upptäckt att jag, trots lång och trogen tjänst på ett och samma ställe, egentligen är en ganska rastlös själ. För även om mitt CV säger 18 år i landstinget varav 12 år på Sös, så har jag gjort en hel del annat under dessa år. Jag har bytt avdelningar och arbetsuppgifter, fött barn och utbildat mig, bytt tjänst och lärt mig nyheter och nya system. Ja, jag har hela tiden sett till att förkovra mig i kunskaper, allt för att inte bli försoffad. Jag bara är sån. Jag vill lära mig nytt annars tröttnar jag.


Så här står jag nu och har tömt skrivbordet, rensat mail och raderat datafiler. Och känner mig ändå ganska tillfreds. Jag har semester och den är verkligen välbehövligt efter en väldigt hektiskt vår med hur mycket som helst att göra.


Så nu är det lata dagar som väntar framöver och om 4 veckor är det nytt jobb som gäller!


Kommentarer
Postat av: jess

Å så härligt!! Kan hajja att det känns, även om det känns bra. Då fick du också gå på semester med en härlig känsla minsann :)



kram

2008-07-21 @ 09:01:26
URL: http://binks2.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0