.: 4 barnfria nätter :.

Finlandsresan är bokad. Vi åker redan på torsdag kväll, jag och sambon. Det blir 4 barnfria dygn. Tänk! Lika många nätter som jag har barn. Fattar ni? 4 barnfria nätter! Kärlekssemester. Underbart. Jag ska... Njuta. Äta. Prata. Busa. Älska. Sova. Sova. Sova. Njuta lite till. Och Shoppa. Festa. Dansa. Och sova lite till. Sova sova säng säng säng... 

Plötsligt - Ångest. Barnen? 4 hela dygn. Hjälp! 4 långa nätter. Utan barnen? Hur ska det gå? Utan mig?

Jo, jag vet att de kommer få det sååå himla bra med världens bästa farmor och världens bästa faster. Det är inte det. Det är bara det att jag aldrig har varit ifrån mina barn så lång tid. Och så frångår jag mina egna principer. Att vara borta max lika många dygn som de är antal år. Och min minsta är bara två. 4 dygn? Hjälp!

Men. Trycker tillbaka oron. Det ordnar sig. Det blir bra. Jag ska ju... Njuta. Äta. Prata. Busa. Älska. Sova sova säng säng säng...

Nu ska jag betala resan. Ingen återvändo.

Kommentarer
Postat av: Pyret

Åh vad härligt det låter! Skulle gärna byta med dig. Väl på båten kommer du njuta och koppla av!

2008-03-04 @ 20:37:20
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: Faster

Jag hade för mig att du va rätt bra på matte... 6+3+2 blir ju tom 11 dygn så det är ingen fara ;-) Jag tycker att det är BRA att föräldrarna har liite mera tid till sig själva, det gynnar ju i sin tur dom tre små liven. Faster tycker att det ska bli jättemysigt med en S på besök!!
Kramar

2008-03-04 @ 21:15:50
Postat av: Busmamman själv

Pyret: Tack för dina peppande ord! :-)

Faster M: Okej'rå (som T skulle ha sagt) :D
Fast då kan jag ju förtydliga min princip istället, dvs "max lika många dygn som den minsta är antal år". Å andra sidan har hon ju sina två storesyrror som en trygg punkt, så säkert kommer det gå alldeles utomordentligt. Det handlar väl egentligen bara en liten busmamma som tror sig vara oumbärlig... ;-)

Kram

2008-03-04 @ 23:04:54
URL: http://busmammans.blogg.se/
Postat av: Camilla

Så underbart för dig/er att ÄNTLIGEN komma iväg och ha det bäst!
Tror du kan vara helt trygg med faster och farmor....eller jag är övertygad om det.
ha det superkul nu!
Kramar

2008-03-05 @ 13:14:26
Postat av: Malin - lilla Bus

Släpp tankarna på tjejerna, de kommer ha det jättebra! Å tänk vilken glad utvilad mamma de kommer ha när ni kommer hem!
Passa på å njut nu!
Kan jag få öva mig i att spå dig sen? :)
Kram

2008-03-06 @ 09:17:33
URL: http://www.malinschultz.se
Postat av: Emelie

Åhå! NU blev jag inte nådigt avundsjuk! Njut nu Nadja och oroa dig inte, jag tycker faster här ovaför har en himla stor poäng faktiskt, 11 nätter...det innebär ju att du har 6 till godo ;) Inget dåligt samvete nu, LOVA!?
KRAM!

2008-03-07 @ 20:09:29
Postat av: Veronica & Edvin

Fy farao vad härligt!
Och så schysst att ha barnvakt som kan ta hand om alla barnen hela FYRA DYGN! Det är riktigt schysst.
Ha en trevlig resa säger jag bara ;-)

2008-03-08 @ 19:52:33
URL: http://exanimo.wordpress.com
Postat av: jess

Lovely - jag har ingen som vill - eller de tre stora ibland men inte Dante -
men jag klagar inte iofs - lämnar lilling ff ogärna mer än t pappan när jag e borta - för mig går nån magisk gräns vid 3 år har jag märkt tidigare. Så även för barnen!

2008-03-09 @ 17:37:44
URL: http://ettbraliv.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Nä nu är jag nyfiken på hur ni haft det! uppdatering tack.....Eller måste jag vänta tills på lördag?!
Kul det ska bli att ses!
Puss!

2008-03-12 @ 20:48:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/538

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0