.: Vardagspussel :.

Vissa kallar det livspusslet, men personligen föredrar jag ordet vardagspussel. För mig betyder nämligen ordet livspussel något helt annat, något mycket mer existentiellt. Och till det pusslet har jag ännu inte hittat den sista biten.

Kanske återkommer jag till ämnet livspussel en dag när jag känner att jag har bilden klar för mig... eller förresten, kanske inte, för den bilden lär nog aldrig bli helt klar. Och det är nog inte meningen heller, för det är väl det som är livet, att man får fortsätta bygga med sina bitar utifrån egna förutsättningar och erfarenheter där bilden kanske tar form men även förändras på vägen...

Vardagspusslet däremot, handlar mest om planering, men inte ens det är det lättaste alla gånger. I alla fall inte om man heter busmamman. Därför kan man ha god hjälp av detta utomordentliga verktyg. Inget tekniskt krångel, inga mobiler som behöver uppgraderas, eller digitala kalendrar som slutar synka...

En helt vanlig hederlig papperskalender, fast med lite fiffiga personliga attribut.
Rekommenderas varmt och kan beställas hos Personlig Almanacka.
Trackback
RSS 2.0