.: Barack får fredspriset :.

Min första tanke när jag hörde att Barack Obama får Nobels fredspris var - Är det ett skämt? Vad har han åstadkommit efter ett knappt år som president? Och hur är det med trupperna i Afghanistan? M.m, m.m.

Men nu när jag har tänkt ännu en runda (ja, inga djupgående tankar direkt, jag sitter ju på jobbet, för tusan ;) så känner jag att jo, det kanske inte är ett så dumt alternativ ändå. Inte för att jag ogillar Obama på något sätt, höll starkt på honom när valrörelsen i Usa pågick som mest, men om han nu ska leva upp till Nobels fredspris, så krävs det rätt stora insatser i fredsmakeriet från hans sida även i framtiden. Och det kanske inte är så fel att han har med sig det lilla samvetets-trollet på axeln i sitt fortsatta arbete för världsfreden. 

Han har rätt höga förväntningar på sig nu, eller hur?

Kommentarer
Postat av: camilla

Det ÄR ett skämt att han fick nobelspriset....skämskudde fram!



Var det inte du som inte fick blogga på jobbet?! haha

Kram

2009-10-09 @ 22:49:03
URL: http://camillanord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0