.: Min bästis :.

Årets höjdpunkt är utan tvivel upptäckten av de blå alvedon-cyklarna. Direkt när semestern var slut i somras gick jag och köpte ett cykelkort för 250 kr. Det bästa köp jag har gjort på länge. Sedan början av augusti har jag cyklat nästan varje dag mellan slussen och Fleminggatan. Förutom att det är miljövänligt, hälsosamt och tidsparande, så kan jag bara säga: En sån frihetskänsla. En sån glädje. Det trodde jag aldrig att jag skulle känna av att fara fram på en cykel...
Men nu är det slutcyklat för den här gången. Höstlov nästa vecka (och jag är ledig - jippie) och sedan är det slut för i år med cyklandet, för säsongen sträcker sig bara till 31 okt.

Men 1 april är det dags igen. Gissa vem som står först i kö för att köpa ett nytt cykelkort då? Längtar redan.

Tack citybikes.se för bästa färdmedlet den här hösten!

/Busmamman - cykelfantast

P.S. Har dessutom tappat 7 kg sedan mitten av augusti... vet inte om det beror på cyklandet eller LCHF-kosten, eller kanske en kombo av båda... härligt är det iallafall! :-)

Kommentarer
Postat av: Malin o Nova

Oj oj, nu var det full rulle i bloggen igen, kul!

Jaså du tillhör den hemska cykelligan som tror de äger gatorna... Borde vara cykelförbud i nerförsbacken i början av Götgatan iaf... Väldigt olycksdrabbat och jag fattar varför, grr...

Men jag vet - busmamman är inte sån! Hon har hjälm och håller sig där man ska, väntar vid rödljus osv, jag vet ;)

Ses snart, Jippie!

2009-10-24 @ 10:20:22
URL: http://malinschultz.se
Postat av: camilla

Hua! Jag håller med Malin....cykelligan i stan är ett gissel när man kör bil & går i stan och många är verkligen en fara för sig själv (fast det är ju bilister också!) jag hoppas VERKLIGEN du har hjälm och inte har mp3 i öronen....

Kram på dig

2009-10-24 @ 18:59:08
URL: http://camillanord.blogspot.com
Postat av: Busmamman

Nu är det ju så att blådårar finns inom alla kategorier, hos bilister, hos cyklister... ja, till och med gående personer kan lyckas med knasigheter. Det lustiga är att man alltid ser galningarna i de andra kategorierna när man själv tillhör en annan... jo, är jag gående så förfasas jag också över cyklister och bilister och är jag bilist så undrar jag ibland hur vissa cyklister eller gående tänker... så ja, jag antar att man inte kommer ifrån det faktum att det handlar om ÖMSESIDIG RESPEKT och det fungerar inte om inte den som har det snabbaste eller största fordonen tar den största hänsynen.



Stannar för rödljus? - Ja.

Håller mig där jag ska?- Ja, hela min ordinarie sträcka består av cykelbana.

Har hjälm? - nix!

2009-10-24 @ 20:25:23
URL: http://busmammans.blogg.se/
Postat av: camilla igen

Men Nadja!! Hjälm måste du ha!!!

Bilister är nog helt klart de sämsta och farligaste i trafiken. Ofta stressade och gör "annat" i bilen. (äter, mixar med radion, pratar mobil o.s.v...)

Kram

2009-10-25 @ 19:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0