.: Min minsting och min andra hemmafödda :.

Idag är det 10 år sedan min yngsta dotter föddes hemma i vardagsrummet.

Den lilla skruttan kom lite som på ett bananskal...helt oplanerat och väldigt tätt inpå den första hemmafödda, som jag skrivit om tidigare. 

Den här gången har jag ingen förlossningsberättelse att dela med mig av. Det har liksom inte blivit av att skriva en, även om jag har tänkt på det flera gånger. Det blev lite mycket av allt när hon kom, helt plötsligt var jag 4-barnsmamma och dessutom med två små som båda ammades. 

Och trots att denna förlossning blev lite mer dramatiskt och har en del ingredienser som jag analyserat fram och tillbaka, så kommer jag inte ifrån att det här med att föda barn är helt magiskt.

Denna lilla krabat som kom till oss var till en början väldigt lung och anpassningsbar. Hon sa inte mycket det första året. Satt mest still och betraktade omgivningen och sina äldre syskon. 

Men säg det lugn som varar. Det visade sig att det här var en tjej med stark vilja och röstresurser. Hon blev en lillasyster som gjorde skäl för sitt namn. En tjej som gillar att synas och höras. Om det är nåt av mina barn som skulle kunna bli artist eller skådis, så är det hon.

Och hur det än kom sig att hon dök upp i vårt liv, så har det idag gått 10 fantastiska år!

Grattis Sindra! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0