.: Rapport från Idolfinalen :.

Globen va mäktigt! Ja, hela finalen var imponerande. Amanda va grym, men Marie var bäst. Redan i första låten så tog hennes röst andan ur en. Den liksom nådde ända in och fyllde hela mig med All by myself. Jag tror att hon lyfte hela Globen en meter upp i luften. Helt fantastisk röst har den tjejen! 

Fast det är helt klart förståligt att det blev jämnt mellan tjejerna. De är så himla bra båda två. De är ju helt olika personligheter och tillhör helt olika kategorier. Amanda kanske inte har världens bästa röst men hon har... det. Ja, hon har en väldigt speciell utstrålning.

Amanda hade nog flest fans i Globen i alla fall, även om Marie fick stående ovationer efter sin första repertoar av finallåten. Den andra hann vi aldrig se på plats. Vi åkte hem efter första akten. Inte för att vi var besvikna, åh nej, jag hade gärna stannat hela kvällen ut, men våra 6-åringar var ju helt slut efter en sån här kväll. Fredagkväll efter en helt vanlig skolvecka kan ju ta knäcken på den bästa.

Så vi missade tydligen Kelly Clarkson. Det upptäckte jag nu när jag kikade på nätet. Fast jag sörjer inte, vet knappt vem människan är... haha, jag antar att det säger en del om min musikkunskap och mitt musikintresse.

Mitt intresse för Idol har ju ökat och just nu har Idol många pluspoäng hos mig. Jag tror att det här var den bästa omgången i Svenska Idols historia. Iallafall så var det den bästa finalen. Vi slog ju världsrekord, vet ni! :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0