.: Lite positiva ord :.

Som motvikt till mitt tidigare trista inlägg kommer nu ett i lite mer positiv anda.

Sambon var på utvecklingsamtal angående yngsta dottern igår.

Här kommer ett litet urplock av vad som framfördes då:

- Hon är som en solstråle, alltid glad både när hon kommer och när hon går hem.
- Hon gillar att sjunga, sitter själv och bläddrar i sångboken och sjunger för full hals.
- Hon är duktig, kan rutinerna och hjälper dom små, stoppar om dom när dom skall sova (på vilan).

Tänk att så lite kommentarer kan värma ett mammahjärta!

Och tänk att två surkart till föräldrar kan få en sån solstråle... ;-)



S bubblar ju en hel massa mer eller mindre begripligt. Vill ni gissa ord?

Det blir bara ett ord att gissa på men det är ett ord som används flitigt av vår kära lilla S.

"Bijej"

Nån som vågar sig på en gissning?

Facit kommer senare om ni vågar er på en gissning!

/stolt Busmamma till en liten solstråle

P.S. Och så bara måste jag få avsluta med ett litet tillägg i skrytkategorin. S har faktiskt kunnat räkna till tio sen hon var 19 månader och nu även till tjugo med lite hjälp. Det ni. Hon är inte bara söt. Hon är begåvad också. :D

Kommentarer
Postat av: Emelie

Nu har jag äntligen hittat hit, ska genast gå igenom bloggen lite mer, jag visste ju inte ens att du hade en! :) Har länkat från min sida så du finns med i listan jag avverkar varje dag. Kram på er!

2007-11-13 @ 21:30:25
Postat av: Malin

Hej! Jag tror att Sindra säger MERA. Jag vet att det inte låter sannolikt men ett av mina barn sa BIJA om samma ord.
Må gott vännen!

2007-11-15 @ 21:49:28
URL: http://www.malinschultz.se
Postat av: Bloggägaren själv

Malin!

Det va smart. ;) MEN nej, hon säger "kan själv" och hon är väldigt bestämd när hon säger det. :)

2007-11-16 @ 00:08:58
Postat av: malin

Kan själv. Bestämd. Kan det va ett anlag från pappan månne? :)

2007-11-16 @ 08:35:16
URL: http://www.malinschultz.se
Postat av: Eva

Jag gissar på att lilla solstrålen säger något som "vill själv" eller "kan själv"....och det har hon garanterat efter mamma:-)

2007-11-16 @ 09:34:41
Postat av: sissi

så hittade jag in här också..

Sindra verkar vara så där lill gammal som jackie är! fast på ett mysigt sätt och inte näsvisa trista sättet förstås. jackie sjunger också och slukar böcker! jag matar och hon läser med STor aptit. Det är ju kul att dom är så sugna på att lära sig hela tiden. KRAM och grattis till en soltråle med framfötter!

2007-11-17 @ 23:19:16
URL: http://gusan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0