.: Vinterkräksjukan :.

Jaha. Då var det dax. Nu är det vår tur att få besök av den där skoningslösa vedervärdiga vinterkräksjukan.

Jag vaknade runt 1-tiden i natt av att jag hörde 3-åringen hulka i sängen. Jag for upp och fick henne att sätta sig upp. Det konstiga är att hon mer eller mindre kräktes i sömnen. Kan man göra det? Jaja, i vilket fall, jag fick hela hennes middag utspridd i sängen, på golvet och över mig. Och över henne själv förstås. Stackarn. Va ynklig hon var. Vår annars så sturska tjej var som ett lakan, både i ansiktsfärgen och i kroppshållningen (alltså helt sladdrig).

Det gick bra till slut. Jag tog hand om sjuklingen och tvättade av henne. Sambon tog hand om de nerspydda lakanen och fick igång en tvättmaskin dirket. En sån bakterihärd vill man INTE ha liggande.

Nu har det tackolov inte kommit mer, men hon ligger utslagen i soffan och kollar på Karlsson på taket (favoriten för tillfället) och har även hunnit avverka Pippi på tivoli tidigare (den gamla favoriten). Hon slumrar till och från och har bara fått i sig vatten, mat verkar hon inte intresserad av, så hon är ju inte bra det kan jag ju konstatera. 

I natt när detta utspelade sig så fick jag mig en tankeställare. Tänk om man varit ensam. Och om dessutom de andra barnen hade vaknat, och än värre, om de OCKSÅ hade blivit dåliga samtidigt. Hur gör man då! 2-3 kräkande barn på bara EN vuxen! Inget kul scenario.

Jag får strax lite hjälp av farfar. Det behövs, för jag ska till ett möte på jobbet. Skönt att man har det där sociala nätverket som man så tjusigt säger. Mor- & farföräldrar är guld värda!

EDIT: Det blev inget möte för mig. T var alldeles för dålig för att lämnas med någon annan än oss föräldrar. Hon har legat utslagen hela dan med hög feber. Jag tror inte att vare sig farfar eller T hade uppskattat varandras sällskap som läget är just nu.
/Busmamman, som har tvättat händerna femhundrasjuttielva gånger idag...

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, va jobbigt! Stackars!
Det hände faktiskt oss vårvintern-98. 3 spybarn och 2 spyvuxna. Fruktansvärt!Hinkar, tvätt o utslagna kroppar överallt...

2007-11-23 @ 10:47:50
URL: http://www.malinschultz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0