.: Stolt morsa :.

15-årig son.

Diagnos ADHD.

Skolavslutning i klass 9.

Betyg: 1 MVG, 7 VG och 8 G.

Totalt: 205 poäng.

 

Morsa? - Ja, det är jag det (hans benämning på mig).

 

Stolt? ? JAAA, så jag håller på att spricka! :D

 

Han har gått i en helt vanlig skola i en helt vanlig klass. Som dessutom är extremt duktiga enligt studierektorn. Skolan i allmänhet och hans klass i synnerhet har ovanligt bra studieresultat och höga betyg. Tänk att det mot alla odds kan gå så bra för en grabb med min sons förutsättningar. Han har haft lite hjälp av en assistent inom vissa områden, men i det stora hela har han grejat det mesta helt själv.

 

Och jag är sååå himla stolt över honom. Det vill jag att hela världen ska veta! :-)

 

Måste bara få berätta hur nöjd jag är över skolan. Så ofta som man får höra en massa sk*t om skolan idag och det kan jag säga att jag inte känner igen mig i. Mina erfarenheter är tvärtom att skolan har verkligen tagit tag i vår situation. Stöttat, informerat, engagerat,  vänt och vridit på olika arbetssätt för att anpassa det till vår son och hans problematik.

 

Nu kan jag nog lugnt vänja mig vid tanken att han faktiskt kommer in på sina gymnasieval, utan några problem alls. En ny fas i hans liv kommer ta fart i höst.

 Än lever hoppet... :)

/Busmamma & stolt
 

P.S. Måste även få tillägga att jag tyvärr inte har samma positiva erfarenhet av dagiset som han gick på som barn.

En viss bitterhet finns det hos mig angående hur de hanterade situationen med honom... hur många ggr fick jag inte höra att hans koncentrationssvårigheter berodde på att det var jag som inte kunde sätta gränser...
Gick alltid gråtande från deras utvecklingsamtal. Idag kan jag säga att mina tårar inte beror på samma känsla av maktlöshet som då... tårar av lycka, kan man nog benämna det nu.

Kan man möjligtvis få känna ett uns av triumf gentemot dagis så här i efterhand...? ;)


Kommentarer
Postat av: Tina H

Grattis!
Låter jätte härligt för sonen ju.
Har själv en son som är multihandikappad med huvuddiagnos Autism men lider även av ADHD, tyvärr har inte jag några positiva egenskaper av skolan.
Men man blir glad när man läser att det finns där det funkar.
Ha det gott..
Kram T

2007-10-05 @ 03:28:38
URL: http://tinahemling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0