.: Vilken lyxdag! :.

Efter regn kommer faktiskt solsken! (jo, det är sant Linda)

Alltså, jag borde nog ta tillbaka allt jag skrev i mitt förra inlägg... eller, ta tillbaka och ta tillbaka, det behöver jag inte göra, utan det är bara att inse att mina önskningar faktiskt nästan gick i uppfyllelse. Ok, nån Karibienresa eller hotellvistelse har det inte blivit men nog så lyxigt ändå. Den här ljuvliga eftermiddan och kvällen kommer jag leva på länge...

Jag har, för det första, en sån gudomlig tur att mina barn har världens bästa farmor som ställer upp i vått och torrt. Det ska gudarna veta och jag ska faktiskt enkom för henne skriva ett alldeles eget blogginlägg bara för att klargöra det, men det kommer att ske vid senare tillfälle. I vilket fall, världens bästa farmor ställde upp att hämta barnen på dagis idag, såg till att de fick i sig middag och fick till och med dem alla i säng innan jag kom hem nu ikväll.

Själv har jag tillbringat eftermiddagen med att fynda stövlar/stövletter till ett superbra pris, och med så bra priser som den skobutiken hade så kan man ju lätt försvara inköp av TVÅ par stövlar, eller hur! :-p

Det är år och dar sen jag har haft tid att strosa i affärer, än mindre handla något till mig själv. Mina egna få klädinköp har begränsats till webshopar och tradera pga allt vardagspusslande. Nätet har ju nattöppet liksom.

Efter givande shopping så fick jag äntligen till en spontan-dejt med mina goda vänner Malin och Camilla. Helt otroligt roligt att få träffa dem igen. Som jag har längtat.

Och va härligt det var att bara få vara Nadja igen och få snacka både strunt och allvar, och sen att få höra vad som händer i mina vänners liv för tillfället. Och de är ju de bästa och busigaste och goaste tjejer som finns, som jag alltid har så himla skoj med. Synd bara att det är så sällan nu för tiden.

Efter denna lyxiga afton med både titt på ny lägenhet och mysig fika, så begav jag mig till årsmötet för VFF där jag har varit engagerad några år. Dessa år har varit både trevliga och givande, men nu känner jag att jag har gjort mitt för den här föreningen. Så det var en oerhörd lättnad att få veta att det finns folk som kommer ta över mina arbetsuppgifter det kommande året. Äntligen. Inga fler påtvingade aktiviteter. Inga fler måsten. Jag är fri!!!

Denna underbara dag är till ända. Och inte ens ett gnutta gnäll eller barngråt har nått mina öron idag. Sitter här hemma i tystnaden. Njuter. Livet är ju ganska bra ändå, tänker busmamman.

Kommentarer
Postat av: jess

Nejmen vad härligt att det blev bra - ibland behövs det lite egentid o lite glada saker - sen är man fit for fight igen :)

2008-02-21 @ 07:57:15
URL: http://ettbraliv.wordpress.com/
Postat av: Anonym

PÖSS!!
Camilla:-)

2008-02-21 @ 08:57:20
Postat av: Maria

Ja egentid och dates med vänner behöver man nu och då!! Låter som om du hade en bra kväll och ny laddad energi!

Kram
Maria

2008-02-21 @ 10:07:11
URL: http://mariasfamily
Postat av: Malin - lilla Bus.

Men du...tack för igår! Så spontant och roligt! Men glömde visa mello-bilderna! Önskar dig fler NADJA-dagar åt dig; tid, lugn, skratt och återhämtning. Kraaam

2008-02-21 @ 10:56:48
URL: http://www.malinschultz.se
Postat av: Sega pappan

Det är ju faktiskt så att de barnfria stunderna är fullkomligt underbara... och nödvändiga.

2008-02-22 @ 13:03:28
URL: http://blogg.aftonbladet.se
Postat av: Pyret

Vad mysigt det lät!!!

2008-02-23 @ 16:32:11
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: Helene

Härligt Nadja, att bara få vara du!
Tid behövs, både med sig själv och sina vänner då man bara kan vara...

Kram

2008-02-24 @ 10:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0