.: En härlig tid :.

Vintern rasat ut bland våra fjällar,

drivans blommor smälta ned och dö.

Himlen ler i vårens ljusa kvällar,

solen kysser liv i skog och sjö.

Våren. Förändringarnas tid. Det stämmer så väl in på mitt liv just nu. För det händer så mycket. Roliga saker. Intressanta saker. Spännande saker. Viktiga saker.

Jojomensan. Det ligger verkligen förändringar i luften. Vad det handlar om kan jag inte riktigt gå in på i detalj, det är för tidigt än, men hur det än blir så ser jag det enbart som positivt för mig. Jag känner mig så uppspelt kring det hela, men måste helt enkelt spara på det och suga lite på karamellen innan jag kan bjuda er på den.
(psst, för den extra nyfikne kan jag ge en ledtråd: se mitt förrförra inlägg)

Sen är det förstås lite förändringar i boendet och kanske en framtidsvision i kommande boende. Nya tvättstugan är så gott som klar. Jippiie! Och detaljplanen till området dit min tomt tillhör kommer troligtvis vinna laga kraft inom kort. Det innebär att om ca ett år kan vi bygga vårt drömhus eller kanske sälja och hitta vårt drömläge någon annanstans.

En av de viktigaste förändringarna är ändå hur mitt och sambons förhållande har utvecklats. Vi har det bättre än på länge. Det känns som det har vänt. Den onda cirkeln är bruten. Det är ju egentligen helt otroligt, för det har funnits perioder då jag verkligen har känt att det har varit kört. Men nu har vi klarat av motgångarna. Kanske gav de där två tillfällena på familjerådgivningen för ett år sedan något i alla fall?

Att jag sedan har 4 härliga ungar som ger mig så mycket kärlek och dessutom bara får lovord på dagis och skola är ju inte heller  något man kan sätta på minus-sidan. Visst är de envisa, busiga och obstinata emellanåt, men de är åtminstone mina alldeles egna obstinata trollungar som jag är så stolt över.

Annars då? - Jotack, jag kan inte klaga. Våren är här. Solen skiner. Jag har fått färg i ansiktet, fräknar på näsan och har minskat 10 kg.

Kan det bli bättre?


Kommentarer
Postat av: Pyret

Wow vad det låter som om du är gå g!!! Viktminskning, bra förhållande, härliga barn, boendeplaner och så något annat hemligt som jag inte alls förstår. Men jag hoppas snart på att bli delgiven :D.
Kram!

2008-04-29 @ 12:11:38
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: Eva

Är det en stork på väg igen?

2008-04-29 @ 13:32:33
Postat av: Veronica

Låter toppen ju!
Speciellt det där med familjsituationen.. att lite rådgivning kan ge så mycket. Helt underbart.
Och tio kilo? Grattis!!!

Veronica m Edvin

2008-04-30 @ 21:06:48
URL: http://exanimo.wordpress.com
Postat av: Malin - lilla Bus.

Men en till liten tjej?!?! Ner 10 och snart upp igen då ;)
Härligt att du mår bra!

2008-05-02 @ 11:13:36
URL: http://www.malinschultz.se
Postat av: Busmamman själv

MEN HALLÅÅÅ!!!

Ni är helt galet ute, dessutom är ni ju usla på att gissa - har ni överhuvudtaget läst min ledtråd??? ;)

Om ni kollar min ledtråd - tar ett ord ur rubriken och sätter orden "sökt nytt" framför så kommer ni garanterat på vad det är jag försöker säga. Mer hjälp får ni inte! :D

2008-05-02 @ 12:58:00
URL: http://busmammans.blogg.se/
Postat av: elliz

Ja visst är det härligt med vår!
Vi har satt upp vår gummipool utomhus (snor varmvatten från tvättstugorna) nu så vi badar nästan varje dag om det är fint väder. Idag simmade till och med mina katter i poolen.

Förresten, jag tänkte kidnappa din son nån helg nu i sommar om det går bra. Var så länge sen vi sågs så tänkte vi kunde ha en kusin-helg med lite pool och sånt :)

Grattis till nya jobbet ;)
Kramar

2008-05-04 @ 21:29:41
URL: http://ellizzen.blogspot.com
Postat av: elliz

Ps. eller ska man säga lycka till, om du inte vet säkert med det nya än :P Ds

2008-05-04 @ 21:31:53
URL: http://ellizzen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0