.: Livstecken :.

Jag vill bara meddela att vi lever och andas. Resten av familjen mår nog bra, men frågan är hur jag mår? Jag har inte riktigt vågat känna efter. Eller jo, det har jag nog och det är väl inte så där jättetoppen just nu, men samtidigt inget jätteallvarligt heller. Inte mer än att jag har halvt jobbat ihjäl mig den senaste månaden. Och det tar på krafterna. I onsdags, efter en 11 timmars lång arbetsdag utan slut, åkte jag hem och grät.


Det är inte det att jag vantrivs, för jag har härliga arbetskamrater och en underbar chef. Så dem är det inget fel på... om de bara vore friska, vill säga. De senaste månaderna har vi varit underbemannade och arbetsuppgifterna har hopat sig. Jag har jobbat mer än heltid (mot att i vanliga fall endast arbeta 80%, eftersom jag faktiskt har småbarn hemma) och dessutom har jag varit inne och jobbat en helg för att lösa problem efter organisationsförändringar inom SLL.


Så starten på det här året med dessa organisationsförändringar och därtill en försenad årsrutin har varit rätt kaotiskt. Jag har varken hunnit reflektera eller utvärdera mitt arbete. Dessutom vet jag fortfarande inte om jag har gjort det som förväntas av mig, eftersom dokumentationen kring arbetsuppgifterna är undermålig. Jag har tyvärr ingen att fråga och ingen att ta hjälp av eftersom det inte finns någon med kunskap och erfarenhet om just mina arbetsuppgifter. 


Som ni säkert förstår, så känns det inte så bra just nu. Inte jobbmässig i alla fall och eftersom jag knapp varit hemma så har jag inte heller orkat ta tag i allt det där hemarbetet som man faktiskt måste avverka för att få vardagen att fungera. Två veckors tvätt för en familj på 6 personer ligger och väntar och städningen har varit obefintlig. Dessutom står det fortfarande en torr och barrande julgran kvar på vardagsrumsgolvet och väntar på att bli utkastad. Vem vet, har vi tur så kanske alla våra dammråttor får liv och ser till att granen blir uppäten eller åtminstone utburen.


Sambon har dessvärre lika stor arbetsbörda på sitt jobb och det ironiska i det hela är att han just nu har konsultuppdrag hos SLL. Ja, just precis, min arbetsgivare är hans uppdragsgivare.


Summa summarum är att min tid inte räcker till och den omtalade väggen kommer närmare. Jag känner mig helt enkelt otillräcklig och just nu väldigt ensam.


Tack o lov för svärmor/farmor (och även till viss del mamma/mormor), som har sett till att hämtning och utfordring av barn har blivit av de kvällar när jag har jobbat över. Hon är guld värd och verkligen en räddande ängel när vi karriärs-människor är uppslukade av våra jobb. Sedan är jag glad att barnen inte verkar ta allt för mycket stryk av allt mitt stressande och min, för tillfället, obefintliga närvaro. De verkar trots allt ganska nöjda och tillfreds med livet, även om deras mamma har varit lite frånvarande den senaste tiden.
(jag borde nog ta tillbaka det där jag sa om att jag känner mig ensam, för jag har trots allt en fantastisk familj)


Kommentarer
Postat av: Helene

Talandes av lite egen erfarenhet, så borde du verkligen ta det lite lugnt.

Prioritera dig själv. Men det vet du ju redan.

Men ibland behövs det verkligen att man gör medvetna val.

Bestämmer att, några dagar den här veckan ska jag verkligen gå hem då arbetstiden Ska vara slut.

Just idag ska jag inte vare sig, tvätta eller städa, för idag ska jag spela fia med familjen t.ex.



Hör av dig, Nadja om du behöver och vill...bara ett telefonsamtal bort.



Kram

2009-01-25 @ 21:23:30
URL: http://www.skrotlivet.blogspot.com
Postat av: LillaMy

Känner verkligen igen mej i dina tankar. Hur mår man egentligen!? Man är så ofta upptagen med att fundera över hur det ska funka på jobbet, hur barnen mår och vad man ska äta till middag att man inte ens hinner tänka efter. Låter som att du skulle behöva semester! Något jag faktiskt ska unna mej om ett par veckor. Såååå välbehövligt! Peppkram från en stressad småbarnsmamma till en annan. :)

2009-01-26 @ 08:52:14
URL: http://lillamy.nu
Postat av: LeffeWillgot

Men vännen!

Förstår dig så..

Investera i dig själv - var "sjuk" hemma en vecka och andas ut då och då. Det är bättre än en 2-års sjukskrivning.. (Jag kan komma förbi och ge dig Reiki då :)

Skaffa städhjälp, en 500ing i månaden för att få hela huset skurat. Kvinnorna är inte hemma vid spisen längre, vi kan inte dra samma lass som förr - enkel matematik. Jag har nr till en om du vill.



Styr om, väggen är inte skön.

10 000 varma kramar / Malin

2009-01-27 @ 20:31:15
URL: http://www.malinschultz.se
Postat av: LeffeWillgot

Men vännen!

Förstår dig så..

Investera i dig själv - var "sjuk" hemma en vecka och andas ut då och då. Det är bättre än en 2-års sjukskrivning.. (Jag kan komma förbi och ge dig Reiki då :)

Skaffa städhjälp, en 500ing i månaden för att få hela huset skurat. Kvinnorna är inte hemma vid spisen längre, vi kan inte dra samma lass som förr - enkel matematik. Jag har nr till en om du vill.



Styr om, väggen är inte skön.

10 000 varma kramar / Malin

2009-01-27 @ 20:31:56
URL: http://www.malinschultz.se
Postat av: LeffeWillgot

Skickade inte det där 2ggr!



Kanske var det "nån annan" som tyckte det var viktigt och höll med.. Buu..

2009-01-27 @ 20:34:25
URL: http://www.malinschultz.se
Postat av: Veronica & Edvin

Du det där måste vara standard på alla avdelningar som sysslar med lön/ekonomi/systemförvaltning för det är likadant för mig. Förra måndagen jobbade jag 13h. Inte kul.



Du måste ta det lugnare och prioritera. Det är kanske inte ditt jobb, utan med din chefs. DU kan ju inte rå för att folk är sjuka, fördelningen av arbetet utifrån vilka som är på plats måste funka!!



Hoppas att du får en lugn och skön helg och att det lättar på jobbfronten!!

Kram Veronica

2009-01-30 @ 13:54:16
URL: http://exanimo.wordpress.com
Postat av: jess

Gumman, jag förstår allt för väl!! Jag ser ingen vägg än men jag förstår att den finns närmre än jag tror när även jag går på mer än max. Sen är det ju det där med familjen!!



Stor varm kram från mig!!!!

2009-01-31 @ 18:10:19
URL: http://binks2.wordpress.com
Postat av: Ann

Hu, det låter tufft! Det är tröstlöst när det hänger på organisatoriska saker... Stor kram och ork! Ska själv tackla tvätten idag efter två veckors halsfluss och ögoninflammationer. Ser nästan fram emot det! ;)

2009-02-13 @ 09:47:15
URL: http://annser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0