.: Jag - tradera-expert? :.

Idag har jag blivit anlitad som tradera-expert i ett brottsmål. Det ni! ;)

Nu är ju det som jag skriver lite överdrivet... jag vet inte ens om man kan kalla det brottsmål (än?).

Det är så här, en vän till mig jobbar inom polisen och har fått ta emot en anmälan från en kvinna som har råkat ut för att någon har stulit hennes identitet och registrerat sig på tradera.

Och min vän ringer mig för att hon anser att jag är tradera-expert. *asg* Det enda hon frågade var egentligen bara hur det går till när man registerar sig på tradera. Svårare än så var det inte? :D


Tillbaka till historian om kvinnan med stulna identiteten. Den här kvinnan har alltså börjat bli uppringd av olika säljare som har varit otrevliga och hon har upplevt dem hotfulla, typ frågat om hon är oseriös köpare m.m. Och eftersom kvinnan inte har registerat sig på tradera så vet hon ju inte vad de pratar om.

Vet att även tradera är inkopplade för att försöka kartlägga vilket IP-numret som registrerade kontot.


Har bett min vän om att ta del av följetången... så kanske återkommer jag om detta.

/Busmamma & traderaexpert :D


Kommentarer
Postat av: jess m Tom o alla andra!!

mer blogg :) Hittade just hit men såg att du inte skrivit på ett tag!!

2007-08-03 @ 16:46:27
Postat av: Helene

Ingen uppdatering...och jag väntar och väntar...*ler*
Hoppas ni har det bra!
Kram

2007-10-18 @ 21:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0