.: Sjukstuga :.

För att återkoppla till mitt sista stycke i förra inlägget, så kan jag säga så här. Vi överlevde. Huset står kvar. Och barnen verkade till och med ha kul!


Och nu för att återkoppla till min rubrik. Sedan ett dygn efter kalaset så känns det som om vi har kämpat för att överleva. Influensan from hell drabbade oss en efter en. Alla utom skolstartsbarnet föll för denna elaka bacillusk som klubbade ner oss som bowlingkäglor.


I två dygn låg jag däckad med runt 40-graders feber och en huvudvärk som inte är av denna värld. Fy fabian! Jag har verkligen varit helt sänkt. När jag äntligen började komma åter till livet, så tänkte jag att en promenad i friska luften skulle sitta fint. Tyvärr var den korta promenaden i det vackra vädret en pärs, för varje steg blev en plåga med en sol gassande på min redan överhettade huvudknopp.


Hur vi lyckades få vardagen att gå runt mitt i skolstartstider? Tack å lov för farmödrar och mormödrar, säger jag bara! Dessa barmhärtiges änglar räddade skolstarten för 7-åringen, fixade med dagislämningar och hämtningar och såg till att barnen fick mat på bordet när vi arma föräldrar låg utslagna i feber. Jag har sagt det förr, vi är lyckligt lottade och vi har de bästa mor- och farföräldrarna man kan tänka.


Förutom att det inte är särskilt roligt att drabbas av influensa så känns bortavaron från jobbet än värre. Fy 17 att behöva sjukskriva sig redan andra vecka på nytt jobb! Den här veckan var dessutom den viktigaste veckan eftersom det är lönekörning. Det var den här veckan som jag skulle få lära mig de arbetsuppgifter som jag ska ansvara för framöver. Det känns skit, rent ut sagt. Ibland är livet orättvist!


Men för att se nåt positivt i det här så kanske man ska se på vikten istället, för den här flunsan har resulterat i en viktminskning på 2 kg. Så det betyder att jag nästan har minskat 14 kg sedan i februari. Minsann!


Sen måste jag även få återkoppla lite till min första mening i mitt förra inlägg. Jag tillåter mig småle lite när jag ser att jag hade tänkt turbo-blogga... Hihi... (inlägget är ju hur långt som helst) Och sedan NÄR har jag kunnat hålla mig kortfattad???


Kommentarer
Postat av: Camilla N

14 kg??

Är det nått kvar av dig????



Hoppas du kryar på dig så vi ses på lördag!

Kram

2008-08-21 @ 19:38:22
URL: http://rokfrirokare.dinstudio.se/
Postat av: Pyret

Usch, sjuk är inte kul! Förstår att det känns skit att behöva sjukskriva sig vecka två på jobbet.



14 kg! Jag tycker du är superduktig!!! Vad du kämpar på!!! Heja heja!

2008-08-22 @ 08:26:52
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: LeffeWillgot

Men, men fy! Alltså att va så sjuk. Men Iiiih, 14 kg! wow! Själv har jag minskat 4.5 av att inte HINNA äta och ha fullt upp hela tiden.

Heja dig!

2008-08-28 @ 07:26:31
URL: http://www.malinschultz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0