.: Berättaren :.

I veckan har busmamman bevittnat en föreställning i 6-åringens förskoleklass. Klassen hade även utställning av det senaste ämnet som de har fördjupat sig i, dvs "djur".

Föreställningen som barnen var med och spelade i är en teater av sagan "Vanten" som handlar om en tappad vante i skogen där en hel massa olika djur flyttar in under vintern.

Min 6-åring var berättaren. Hon läste hela sagan från början till slut och de andra barnen agerade och hade sina repliker. De var så himla duktiga allihopa.

Efteråt så fick min dotter så mycket beröm, många talade om att hon verkligen läser bra och vissa föräldrar frågade imponerat om hon även läser böcker hemma. Då kunde en stolt busmamma säga att, jovisst gör hon det, hon läser till och med gonatt-saga för sina småsyskon ibland. 

Efter en gemytlig kväll på skolan, med avslutande middag bestående av god pastasallad gjord av eleverna i 4-5:an och annat gott tilltugg, så kunde vi föräldrar stolta och nöjda strosa hemåt.

Min 6-åring, som hade ordet "Berättare" skrivet i pannan, har inte tvättat sig på hela veckan. Så nu, en vecka senare ser hon fortfarande ut som här då de hade föreställning .

 

Kommentarer
Postat av: Elliz

Sååå söööt :D

2008-02-10 @ 13:02:22
URL: http://ellizzen.blogspot.com
Postat av: Pyret

Vilken superduktig tjej du har!

2008-02-11 @ 08:33:38
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: Minna

Å lilla älsklingen, vad hon kan! Hade jag vetat så hade jag kommit (objuden) och även stannat kvar för lite käk :-)

Kramar
faster å himla stolt

2008-02-15 @ 15:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0