.: Frisörbesök och hångel :.

Igår var jag till min frisör Sanna och med mig hade jag ett alldeles eget smakråd i min 3-åriga dotter T. Fast frågan är hur mycket smakråd hon egentligen var... troligtvis mer ett störningsmoment extra för de andra frisörerna och kunderna som hon uppvaktade med både frågor och hjälpsamma kommentarer. 

En av de andra kunderna var en tjej i samma ålder som T, och ni vet ju "när två tjejer av samma skrot och korn möts, ja då tänds där liksom ett ljus i deras ögon". Den stackars frisören hade lite svårt att få den lilla kunden att sitta still och titta framåt, för T stod ju precis bredvid och tittade beundrande på den nyvunna kompisen.

Vi lyckades till sist att avlägsna oss ur frisörsalongen utan några krossade schampo-flaskor eller ofrivilligt klippta kunder. Och nu har jag äntligen fått lite ny färg och form på frisyren.

Färgen kan ni se här:


Och lite av formen här:
image98


Sen har jag för första gången i mitt liv hånglat med en valp. Om ni direkt tänker på snorvalp, lammkött, ung kille eller liknande, så måste jag tyvärr göra er besvikna. För det här var en alldeles urgullig levande liten hundvalp som var så kärlekstörstande att han till och med lyckades få in sin tunga i min mun. Det måste man väl säga är det närmaste man kan komma hångel med en valp...

Valpen är en Amstaff terrier och tillhör min goa arbetskamrat L som hon för tillfället är "mammaledig" med.
Så här söt är han, min hångelpartner, lille Rocco:
image100
(bilden är sulen från http://www.explozens-kennel.com/)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va snyggt det blev! Frisyren var lite svår att tyda men färgen såg man ju tydligt. Hon är duktig Sanna :-)
Jag blev nog mest lättad över att hånglet gällde en hundvalp. Helt oskyldigt och förståeligt med en sån där söt!
Kram
Sister-in-law

2008-02-02 @ 12:28:16
Postat av: Malin

Hm, dogbreath... Med den frisyren borde du hitta nåt bättre att hångla med...
Är det Håkans Sanna förresten?
Jo, det var min syster du såg, de förlovade sig på Kilimanjaro och han friade oxå! Spara gärna urklippet till mig, har ju inte den tidningen sen jag flyttat. Kram

2008-02-03 @ 22:23:35
URL: http://www.malinschultz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0