.: Världens sämsta morsa :.

Världens sämsta morsa. Ja så känner man sig då man kommer hem och allt bara är kaos. Då alla 3 barnen gråter eller gnäller oavbrutet från att man kommer hem till att de går och lägger sig. Och inte blir det bättre av att, medan man försöker få till en någorlunda näringsriktig middag i tid, så lyckas en av dem hälla ut saft över hela golvet samtidigt som den minsta tippar stolen baklänges och faller i backen, och sen förstås tonåringen som kommer ner och börjar gapa om att  "få tyst på ungarna som bara gråter"... är det konstigt att man tappar tålamodet och börjar använda svordomar i det läget?

Nej fy för att vara yrkesarbetande mamma ibland. Just nu skulle jag ge vad som helst för att få vara på en öde ö någonstans i Karibien...

... eller , va fasiken, egentligen är jag inte så sjåpig, det skulle faktiskt räcka med en veckas hotellvistelse nästan varsomhelst... i typ grannkommunen eller nåt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilket hotell tar vi in på!? Mej kvittar det helt. Vandrarhem!? Vad som helst utan barn passar perfekt! Bara en liten liten vecka så där. Fast det är klart.... de får gärna ha SPA ;) Pepp-kram från en arbetande mamma till en annan!

2008-02-20 @ 08:33:20
URL: http://lillamy.nu
Postat av: Vera

Får man hänga på? *vardagssuck*
kram på dig. Imorgon är en ny dag och förhoppningsvis bättre :)

2008-02-20 @ 18:43:41
URL: http://mat.bloggagratis.se
Postat av: Eva

Du kan inte vara världens sämsta...det är det ju JAG som är enligt MIN tonåring så då får väl du inta 2:a platsen i så fall!

Du...jag bor ju i grannkommunen...finns ledig bäddsoffa...bara så att du vet;-)

2008-02-20 @ 19:49:05
Postat av: Helene

Och jag som tycker jag har mycket ibland med ett barn...*ler*

2008-02-20 @ 19:58:50
Postat av: Camilla

Du vet till vilket hotell du är välkommen....
Tack för trevligt sällskap idag!
Kramar C

2008-02-20 @ 20:17:37
Postat av: Malin - lilla Bus.

Hur hemskt och ego det än låter så måste jag erkänna att det är ganska skönt att vara varannan-veckas-mamma...

2008-02-21 @ 11:01:12
URL: http://www.malinschultz.se
Postat av: Pyret

Känner igen mig...

2008-02-23 @ 16:32:49
URL: http://litenpyret.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0