.: Åsa Larssons tre deckare är nu utlästa :.

Jag gillar deckare. När jag var ung läste jag mest engelska deckare, men vartefter åren har gått så har de svenska deckarförfattarna tagit över mitt läsarintresse.

De senaste i raden är de svenska kvinnliga deckarförfattarna med undantag av en svensk manlig författare, Stieg Larsson, som är i en klass för sig (och nu måste jag bara få säga - Lisbeth Salander är min hjältinna! Jag vet att hon bara är en fiktiv person, men likt förbaskat så är hon min hjältinna.). I vilket fall, både Liza Marklunds och Camilla Läckbergs böcker har jag slukat i rasande fart de senaste åren och nu har jag även betat av Åsa Larssons tre deckare om Rebecka Martinsson.

Hon skriver väldigt bra. Ja, för att inte säga, mycket bättre än både Liza och Camilla tillsammans. Ett helt annat språk som jag upplever vara i en helt annan klass än de två förstnämnda. Visst Liza Marklund och Camilla Läckbergs böcker är lättlästa och beroendeframkallande, men deras historier är mer förutsägbara än vad Åsa Larssons böcker är. Jag tycker nog att Åsa Larsson ger mer komplexitet och spänning till sina historier. Och det gillar jag.

Nu ser jag fram emot hennes nästa. Vet inte vad den heter, men den ska släppas våren 2008. Det är ju liksom NU! Så nu ska jag googla lite och se vad jag kan finna...

Förresten, till er som inte har läst hennes tre första böcker (Solstorm, Det blod som spillts och Svart stig) så kan jag rekommendera dem varmt!

Och, nu nåt ännu bättre, om ni vill ha dem i pocket-form så säljer jag dem just nu på tradera. :-D

http://www.tradera.com/auktioner/nadjis
 
Trevlig Helg!

Kommentarer
Postat av: elliz

äsch.. så missade jag att köpa böckerna. Jag är på jakt efter en ny "serie" böcker att läsa nu när Läckbergs är utlästa.
Kram

2008-04-05 @ 18:42:49
URL: http://ellizzen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0