.: Snabb-resumé av love-weekend :.

Vi är hemma igen efter vår lilla mini-semester i Finland. Och nu, efter två dagar i hemmiljö, har känslan av barnfri lyxtillvaro redan försvunnit och vardagslunken satt sina spår...

Men Camilla, only for you my friend - här kommer en uppdatering:

Det har på det stora hela varit ett par härliga dagar i Borgå, Finland. Och vi har ätit massor av god mat. Druckit goda viner. Sovit mycket. Myst tillsammans. Träffat vänner och bekanta. Badat bastu (såklart - vi var ju i Finland!). Shoppat. Varit på 40-årsfest med 50-talstema (bildbevis kommer). Dansat till Elvis. Spelat flipperspel. Festat hårt (lite för hårt kände jag dagen efter). Och sen sov vi ännu mer, ända tills dagen efter infann sig och hemfärd nalkades. Det vore en lögn att säga att det var på pigga ben som vi skuttade ur sängen söndag förmiddag.

Dessutom hann vi med besök på Ikea. Både i Finland och när vi kom hem. Haha. Ja, jag vet att det låter heltokigt. Men vi saknade ett par handtag till skåpen i vår nya blivande tvättstuga. Så nu har vi fixat dessa med. Vi har helt enkelt förenat nytta med nöje. (och ja, ikea ser likadant ut i Finland, som överallt antar jag) 

Och du Malin, tack för uppdateringen av resultatet från Andra Chansen! Det måste ha varit en underlig syn för mina finska medgäster på festen, efter vårt samtal. En galen svensk schlagernörd som dansade runt och gapade om vilka skrällar det har varit i melodifestivalen i år. Haha. Jojo, de var antagligen föga intresserade av den svenska mellon.
Men du Malin (igen)! Utvilad? Det vete tusan om jag känner mig... inte efter den 40-årsskivan iallafall. Hehe.

Så. Det var den helgen. Några få dagar i ens liv som nu passerat revy och lämnat ett ljust skimmer efter sig. Och visst känner jag mig som en lite nöjdare och gladare busmamma efter några barnfria dygn.
Och kanske till och med lite nykär i sambon efter en kärleks-weekend som denna.
Hihi, det trodde man inte när vi åt ädelostpasta i hemmestahöjden (som sambon brukar säga...), då hösten -92.

Kommentarer
Postat av: Eva

Barn nummer 5 på gång kanske;-)

2008-03-13 @ 11:32:35
Postat av: camilla

Underbart! Tack för att du stillat min nyfikenhet.-)
Kram kram

2008-03-13 @ 11:43:09
Postat av: Helene

Låter som en alldeles toktrevlig helg!
Det var dig väl unt...

Kram

2008-03-13 @ 21:32:03
Postat av: Minna

Nykär :-) Det gör mig glad! Det var just vad ni behövde efter många år utan tid för varandra. Och vill ni ha tid för varandra i framtiden så finns det plats hemma hos mig för älsklingar - även om det innebär en yrvaken, nollställd faster tittandes på barnprogram klockan 6.30 en lördagsmorgon ;-)

Kram

2008-03-13 @ 22:24:24
Postat av: Anonym

Ha ha, ädelostpasta, är det så det kallas? Tur vi inte la en stjärna innan du åkte, för det finns inget kort på Zeb Macahan i Tarot-leken... Ha en galet rolig schlagerkväll nu! Heja Rongedal!

2008-03-15 @ 11:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0